• Digital marketing manager

    Uitdagingen voor marketing managers in 2023

    Het is moeilijk te voorspellen met welke specifieke uitdagingen marketingmanagers in 2023 zullen worden geconfronteerd, aangezien het marketinglandschap voortdurend evolueert. Enkele potentiële uitdagingen waarmee marketingmanagers te maken kunnen krijgen zijn echter: Complexiteit marketing landschap Door de vele digitale kanalen moeten marketingmanagers door een complex en snel veranderend landschap navigeren om hun doelgroepen te bereiken. Uitdagingen om diverse kanalen te integreren Marketingmanagers moeten hun marketinginspanningen effectief kunnen coördineren en integreren via verschillende kanalen, waaronder sociale media, e-mail, betaalde reclame en meer. Data gestuurde besluiten Marketingmanagers moeten gegevens kunnen analyseren en gebruiken om hun beslissingen te onderbouwen. (hoeveel marketing managers kunnen dit al echt zelf?) AI uitdagingen Marketingmanagers moeten AI en machine…

  • interim marketing manager
    Interim Marketing Manager

    Interim marketing management artikelen

    In de loop der tijd hebben we diverse artikelen geschreven over interim marketing management. Dat wekt soms interesse, zowel van opdrachtgevers als interim managers. Of er niet een samenvatting was. (want laten we toegeven: dat scrollen door een website is o zo vermoeiend). Daarom, en omdat we gevleid waren natuurlijk, hebben we ze voor de geïnteresseerden bij elkaar gezet. Voor opdrachtgevers: 10 manieren om het meest uit je interim manager te halen Tips voor opdrachtgevers waardoor ze nóg meer plezier krijgen van hun interim collega. Randverschijnselen bij een nieuw interim project Als een interimmer begint bij je bedrijf, zijn er dingen die geregeld moeten worden. Net als bij een gewone…

  • Augmented Reality praktijk
    Trends en Innovatie

    Inzet Augmented Reality: practische aandachtspunten

    De laatste 5 jaar is de inzet van Augmented Reality, of AR, in een stroomversnelling gekomen: door diverse headsets en AR-brillen ((Google Glass, etc) en vooral door toepassing op smartphones.: Pokemon Go was een hoogtepunt, dat een kleine rage veroorzaakte. Snapchat liet zien dat iedereen er vreemd en koddig eruit kan zien met een AR-filter. En toen kwam het Corona-virus en groeide de behoefte sterk om de fysieke werkelijkheid zo dicht mogelijk te benaderen – een nieuwe groeispurt volgde. Een paar maanden geleden heb ik dit voor een klant onderzocht, waardoor ik mijn kennis heb ververst. Een kort overzicht: Management summary AR: “Why Every Organization Needs an Augmented Reality Strategy”…