Internet Marketing,  Marketing Budget,  Trends en Innovatie

Webtrends in recessie tijden (Morgan Stanley)

Morgan Stanley brengt tegenwoordig met de regelmaat van de klok interessante rapporten uit over de stand van het internet. Zoals een bankier betaamt: flink onderbouwd met cijfers, onderzoeken en achtergrond materiaal.

Deze presentatie vind ik interessant om met jullie te delen, omdat het net als mijn vorige blogspost, ingaat op de verwachting hoe internet gaat ontwikkelen met een recessie.

Grappig om te zien wat hun aanvliegroute is: net als trendanalisten doen voor aandelenkoersen, worden hier verschillende trends tegen de meetlat gehouden. Een paar opvallende dingen: als aandelenkoersen een goede voorspeller zijn van groei (en dat zijn ze meestal), dan gaan we flink onderuit de komende 3 jaar; ja, internet advertenties als geheel zullen ook dalen (maar waarschijnlijk niet zo hard als de rest van de media); in Voip, sociale netwerken en video zijn veel & goedkope eyeballs te vinden voor adverteerders; mobiel internet groeit snel door.

Mooiste plaatje is de op 5-na-laatste: “history proves that ads follow eyeballs, it just takes time”. Laten we ons daar maar aan vasthouden.