Interim Marketing Manager,  Internet Marketing,  Internet Marketing Manager,  Nieuwe Concepten

Ditzo liever dan Datzo

Het is het begin van een grote campagne, denk ik.

Eentje die er ook geen probleem mee heeft om andere concurrenten aan te pakken, zoals hier ook al eerder te zien was. Met voorbeelden, die tot de verbeelding moeten spreken :

  • Callcenters, waar je niemand aan de lijn krijgt,
  • Waar je gevraagd wordt je onschuld vol te houden, ook al kwam je van links
  • Waar je bij total loss geen vergelijkbare auto kan terugkopen
  • Waarbij je niet snel van je verzekering kan afkomen
  • Waarbij je minstens een halve dag kwijt bent om bij je vervangende auto te komen
  • Waar je afhankelijk bent van andermans werktijden
  • Datzo kan wel denken dat datzo blijft, maar u wilt niet Datzo, maar Ditzo

4 reacties

  • Jacques

    Zien is geloven 🙂

    Overigens telkens weer verbazingwekkend dat er kennelijk wel miljoenen beschikbaar zijn voor marketing, pocherij en blatante leugens (nee, dat hoeven geen synoniemen te zijn…), terwijl er op support, help- en service-desks steevast wordt bezuinigd en beknibbeld – en juist dat levert zoveel irritatie en slechte mond-tot-mond reklame op, omdat je eindigt in ellenlange wachtrijen met keuzemenu’s die net niet bieden wat je nodig hebt…
    Een paar (goed opgeleide!) callcenter-medewerkers erbij, wat slimme software en je maakt je als bedrijf onsterfelijk (en oh, het helpt ook echt als email, verstuurd vanaf de website, nu eens echt wordt gelezen en beantwoord – dus, ook daar iemand verantwoordelijk voor maken).

    Maar goed, ik ben geen snelle marketing boy. En geen CEO die op de kleintjes moet letten, dus dit soort gedachten worden hoogstwaarschijnlijk afgedaan als ‘ouderwets’ en ‘simplistisch’.

    Gemiste kansen, dus…

  • Ewout Wolff.

    Ja, zien is natuurlijk geloven. Maar zoals ik ook bij http://www.marketingfacts.nl verkondig (ik ben wel een marketing-mannetje ;-D ) – ik kan mij bijna niet voorstellen dat Fortis zoveel investeert voor Jan Doedel. (maar ze hebben de schijn tegen, dat blijkt uit de commentaren daar).

    (en die taalfout : Afrikaans is getting to you, Jacques ? ;-D )

  • Jacques

    @ Ewout – nu ken ik Jan Doedel niet, dus weet ik ook niet of Ditzo-rtis zich op die ene klant richt 🙂

    Wel weet ik dat verzekeringsmij’en erg goed zijn om, zoals ook op MF wordt aangehaald, oude wijn in nieuwe zakken te verpakken – ze maken nu eenmaal op een bepaalde manier (veel) geld en daar gaan ze niet aan tornen – dus wel (veel) geld voor een logootje en het opbouwen van een imago, maar verder… Kortom, ik ben skeptisch.

    En die taalfout – ek het nie reg gelees nie veur ek die knoppie geklik het 🙂