• Internet Marketing,  Nieuwe Concepten

    Timboodle vindt de muziek van je emotie

    Je concept is puik, de tekst is klaar, de video raakt de spijker op zijn kop en dan…ben je nog een paar dagen kwijt om de zo belangrijke sfeerbepaler te vinden: de matchende muziek. Je begint met iTunes, je probeert Last.fm, je Googlet je een ongeluk, maar je kan het niet vinden. Je CD-kast geeft je hooguit een kramp in je nek van het in 90 graden doorzoeken van rijen glanzend plastic doosjes. Na 5 dagen hopeloos zoeken heb je het liedje eindelijk te pakken. Snel monteer je het onder je video en je rent naar de meeting met de klant, zwerend: “de volgende keer ga ik dit anders doen…”.…

  • Internet Marketing Manager,  Internet Strategie,  Nieuwe Concepten

    Inshared, een ouderwetse internetverzekeraar

    De afgelopen twee jaar werden we overspoeld met nieuwe namen voor verzekeraars, die iets met internet deden. Ieder concern deed er aan mee, behalve Achmea. Maar die heeft nu ook zijn internetverzekeraar : Inshared. Opgezet door niet zomaar twee mensen, maar oude rotten in het vak : Felix Tenniglo (ex-commercieel directeur Centraal Beheer) en Herberth Samsom (ex-managing director DDB). De heren wisten dus waar ze aan begonnen. En dat blijkt : de kern van het idee is om het oude idee van verzekeren terug te halen: we gooien geld in een gezamenlijke pot en kijken na een jaar hoeveel daarvan over is gebleven. Een deel van de pot is voor…

  • Marketing Budget,  Online Leven,  Trends en Innovatie

    Marketing van gratis – Monty Python zet videos op YouTube

    Een paar weken geleden gebeurde er iets bijzonders op YouTube: een nieuw videokanaal werd geopend. Het bijzonder was, dat hier een groep van artiesten eindelijk er de brui aan gaf: ze waren het spuugzat dat hun videos gratis online werd gezet en bekeken. En als straf kregen we : hun videos, maar dan in veel betere kwaliteit, gratis en wel en veel meer dan er ooit op YouTube stonden. Onder een kleine voorwaarde: None of your driveling, mindless comments. Instead, we want you to click on the links, buy our movies & TV shows and soften our pain and disgust at being ripped off all these years. Geestig natuurlijk, geheel…

  • Netwerken en Samenwerking,  Nieuwe Concepten

    Group buying komt terug – of is het er al ?

    In Juni van vorig jaar heb ik een post geschreven over Group Buying en onder andere Let’s Buy it.com. Er is sindsdien weinig gebeurd rond dit concept. Ik had mij ingeschreven bij de lanceersite van Let’s buy it, maar eerlijk gezegd: ik verwachtte er weinig meer van. De belofte van online samenwerking Vandaag kreeg ik in mijn mailbox goed nieuws: de aankondiging dat Letsbuyit nu echt (ja echt) binnenkort live gaat. En dat is leuk nieuws. Vooral omdat je de laatste tijd alleen maar meldingen kreeg van startups die mensen moesten ontslaan. Ik hoorde een paar dagen geleden iemand zeggen dat 2009 het jaar van de sociale samenwerking zou worden.…