Internet Marketing,  Online Leven

Geen stuntvliegers meer

“Luchtvaartmaatschappijen mogen in de Europese Unie niet langer tickets aanbieden tegen misleidende stuntprijzen, waarbij de koper pas bij afrekening merkt dat de daadwerkelijke vliegkosten veel hoger zijn.”FD, 18 juli 2006

Altijd een goed teken : helderheid over de prijzen. Transparantie voor de consument.

Maar laten we wel wezen : wat is er lekker veel veranderd in de vliegtuigwereld, sinds de komst van bedrijven als Easyjet, Ryanair, Basiqair, Virgin Express, Air Berlin en nog een hele kluit exotische namen die je tegenwoordig op vluchthavens ziet.

Je kan gerust zeggen dat het succes van de goedkope airlines de hele markt veranderd heeft : vliegen is voor veel mensen een optie geworden als ze met vakantie willen gaan.
En het gaat hierbij niet alleen maar om geld : 10 jaar geleden kon mijn broer 1 keer per maand voor veel geld op familiebezoek in Geneve. Tegenwoordig kan hij voor het zelfde geld elk weekend zijn familie in de armen sluiten.

Daar gaat het uiteindelijk om : meer keus voor de consument.

En dat er nu standjes worden uitgedeeld omdat men wel heel enthousiast is over zijn eigen prijs : ook dat is alleen maar goed. Houd de goedkope airlines scherp en ons als consument houd het wakker om verder te kijken dan 1 simpele website.