Internet Marketing,  Netwerken en Samenwerking,  Nieuwe Concepten,  Trends en Innovatie

Verzekeren in SecondLife

AbnAmro gaat als eerste Europese bank een virtuele bankvestiging te gaan openen in Second Life. Dit is een virtuele wereld op internet, waar je met een zelfgemaakt personage doorheen kan lopen, praten, zwemmen, vliegen, kortom : “leven”

Op 7 december gaat het filiaal open en wordt gestart met het aanbieden van informatie en het creëren van een platform waar (potentiële) klanten van de bank elkaar kunnen treffen.
Zo gaat ABN AMRO op Second Life seminars organiseren voor specifieke doelgroepen, zoals startende ondernemers en pas afgestudeerden (Young Professionals) en Preferred Banking-klanten.

ABN AMRO zal Second Life gaan gebruiken voor het werven van nieuwe medewerkers. Wietze Reehoorn, directielid ABN AMRO Nederland: “Second Life is een voorbeeld van een nieuwe generatie internet die snel aan populariteit wint en waar we vanaf een vroeg stadium bij willen zijn.

Het geeft een extra dimensie aan de internetbeleving zoals we die nu kennen. Communicatie met klanten via internet wordt er directer en persoonlijker door. De concurrentiestrijd tussen banken in Nederland zal in belangrijke mate worden beslecht door diegene die persoonlijk contact het beste weet in te vullen.” (van : www.marketingfacts.nl)

Grappig, het lijkt nu meer een kwestie wie er het snelst op Second Life komt. Maar het leek mij zo beperkt. Als bedrijf zou ik willen weten dat dit niet de zoveelste namaak-actie zou zijn. Niet internet om het internet, zeg maar. Bovendien volg ik virtuele werelden als sinds 1998 of zo – de ervaring is daar nu net als met sociale netwerken als Myspace, Hyves en dergelijke: wat nu de hype van de dag is, kan morgen alweer afgelopen zijn als een leukere, betere concurrent opduikt.
(okay, ben misschien gewoon jaloers, dat kan natuurlijk ook)