Internet Marketing,  Nieuwe Concepten

Ditzo begint campagne met Datzo

Ditzo, de online direct writer van Fortis, is begonnen met haar campagne.

Gisterochtend passeerde ik een abri met daarop een duidelijk Centraal Beheer-huisstijl “Datzo”. Vond het geweldig : Centraal Beheer slaat terug! Er stond verder geen tekst bij, dus dit vond ik des te briljanter : niemand kent natuurlijk nog Ditzo, dus CB deed dit alleen voor de intimi.

Dacht ik.

Mijn SMS naar de marketingmanager van CB had echter een ander gevolg : hij belde mij op en bezwoer dat hij er niets van wist. Ik zou hem een foto sturen. En jawel : een paar honderd meter verderop ontdekte ik een andere abri met “Datzo” in de OHRA-huisstijl.

Kortom: Ditzo zit er zelf achter.

Misschien doen ze dit nog even beperkt in alleen Utrecht (waar ze vlak bij zitten, net als het Fortis-hoofdkantoor). In dat geval gaan jullie er na een testperiode ongetwijfeld meer van horen in de rest van het land.

De campagne lijkt de insteek te hebben dat andere direct writers “Datzo” zijn en alleen Ditzo is “Ditzo”. Anders dus. Waarschijnlijk hoopt het reclamebureau dat de andere direct writers voor rechtzaken en publiciteit gaan zorgen. Of er komt nog een enorme hoos aan andere media aan, waardoor we binnenkort allemaal Ditzo herkennen, inclusief de grap op de abri’s.

Ik hoop dan wel dat we ook tegen die tijd beter weten wat er anders is aan Ditzo.

2 reacties

  • Kirsten

    Grappig. Ik zag gister de “datzo” in OHRA stijl. Dat was toen ik in Arnhem bij OHRA weg reed. Ik dacht dus dat het van OHRA was. Maar nu lees ik hier dat het niet zo is. Maar in Arnhem hangen ze dus ook!