Hoe vertel je een 300-jarige over Social Media?

Die uitdaging heb ik deze donderdag – we houden dan met Saristos een workshop over Social Media voor FBNet, een vereniging van familiebedrijven.

Denk bij familiebedrijven aan de stille kracht in onze economie: je kent ze wel, maar je ziet ze niet bij de beursberichten. Denk aan SHV, Bavaria, De Kuyper, Maaslander, Agio sigaren, om maar een paar te noemen.

Je zou zeggen: deze bedrijven hebben mond-tot-mond reclame uitgevonden, wat hebben wij ze dus te vertellen over social media?

Maar 150 jaar media ontwikkeling zorgt voor de nodige complexiteit en verwarring.

Dus proberen we dit zo simpel mogelijk te verbeelden. Zoals wel vaker met simpel mogelijk: dat kost nog wel wat moeite: hoe toon je een netwerk van mensen? Hoe laat je bereik (is niet hetzelfde als aandacht voor je boodschap) zien?

Ik zal de uitkomst hier later delen. Ben benieuwd hoe jullie dit aan vrienden, klanten of familie uitleggen.