Internet marketing manager

Welkom op deze site met informatie over en voor internet marketing managers.

De online marketing manager is een relatief nieuwe functie. Het is degene die de online marketing activiteiten van een bedrijf of organisatie moet bedenken en vooral: online moet waarmaken.

Al 20 jaar werk ik met veel plezier met de combinatie van internet en marketing. Dit doe ik bij gerenommeerde bedrijven als Fortis, Achmea, AVRO en SNS/Reaal.

Sinds 2007 doe ik ik dit op interim basis. Daarom heb ik het idee dat ik wat kan zeggen over deze functie. Op deze site laat ik daarom verschillende aspecten langskomen die van belang zijn voor het werk van de internet marketing manager.

Denk hierbij aan :

Als u geïnteresseerd bent in deze onderwerpen nodig ik u uit om mijn blog te bezoeken. Wilt u weten wat mijn activiteiten op internet marketing management gebied zijn, dan vind u hierna een uitgebreide beschrijving:

Recente online opdrachten

1. Marketing manager van een Direct Marketing-bedrijf

* Aansturen van 12 mensen op de marketing afdeling. * Uitwerken van de planning, budget en projecten voor de marketing afdeling. * Verantwoordelijk voor PR, marketing campagne om het merk in de markt te zetten, DM-campagnes, de marketing van de website, contact met bedrijven die leads genereerden, Sportsponsoring en verkoop.

2. Het bedrijfsproces transformeren naar het internet

Dit hield onder andere in: * Verantwoordelijkheid voor het bedenken, ontwerpen en realiseren van de website en alle onderliggende werkprocessen. * Verantwoordelijk voor usability en goede conversie van de site; meten en verbeteren van de verkoop funnel. * Verzorgen van een goede afstemming tussen de website, het callcenter, direct mail en direct email, lopende campagnes.

3. Implementatie van een “vierde-generatie” website voor een groot bedrijf.

Dit was een programma met projecten als: * Bedenken van een nieuw concept voor de website. * Bedenken en implementeren van Selfservice voor klanten via de website. * Realiseren van een pilot met webconferencing voor verkoop van hypotheken.

4. Bedenken en realiseren van de internet strategie van een internationaal bedrijf

Deze opdracht hield onder andere in:
* Een logischer verhouding tussen landensites en corporate site maken
* Geaccepteerd krijgen van de beide strategieën en deze binnen 3 maanden implementeren.
* Bedenken en maken van interessante content en tools, om meer verkeer naar de sites te realiseren.
* Implementeren van deze nieuwe pagina’s in samenwerking met 7 verschillende landen organisaties.
* Start voor een Google Adwords campagne voor de Nederlandse en Engelse organisatie.

Nadere Kennismaking

* Als u meer achtergrondinformatie over mij wenst, bekijk dan mijn profiel bij Linkedin. * Als u nadere informatie van mij wenst of een persoonlijk gesprek, neem dan contact met mij op – ik bel of mail u hierna zo spoedig mogelijk. * Mocht u meer willen weten over mijn bedrijf dan is een bezoek aan mijn blog voor de internet marketing manager wellicht de moeite waard. * En om het geheel samen te vatten: een overzicht van mijn diensten.