• Online Leven

    Kort, snel en tussendoor

    Ik zie het overal om mij heen :alles wordt steeds kleiner, korter. Emails worden steeds meer kattebelletjes, in plaats van digitale brieven met een kop en staart.Sites werden Blogs werden nu Twitters. Telefoongesprekken werden SMSjes werden alerts. Kranten werden nieuwssites werden Nieuwsbrieven werden RSS feeds voor je Google Reader.De berichten worden korter, ze komen sneller naar je toe dan de informatie vroeger en dit geeft je de mogelijkheid om dingen te doen, terwijl de informatie over andere dingen ertussen door komt. Dus ik kan nu autorijden, terwijl ik de files en flitsers check op het LCD-schermpje van mijn radio, en daarna mijn voicemail en SMSjes op mijn GSM. Mijn afspraken…

  • Online Leven,  Trends en Innovatie

    Wie je echt bent, weet Google steeds beter

    Een belangrijk ding voor ondernemer is vertrouwen te kweken bij (potentiële) opdrachtgevers. Dit doe je door een professionele uitstraling in kleding, auto, kantoor, visitekaartje en natuurlijk : gedrag. Een prachtig CV, mooie site en een stralende lijst met succesvolle projecten bij A-merken. Vroeger was dit nodig om die brandende vraag te beantwoorden : Wie is die vent eigenlijk ? En hoe groot is de kans dat hij resultaat voor mij haalt ? En vooral : wat is het risico dat ik met hem binnenhaal ? Tegenwoordig is dit vrij eenvoudig opgelost door de Firma Google. Of zoals een kersverse opdrachtgever het naar zijn klanten schrijft : “Google zijn naam “ewout+wolff”…

  • Internet Strategie,  Nieuwe Concepten

    Een lange staart verandert shoppen

    Het is de ideale wereld : wat je ook wenst, het is er. Brood ? 75 verschillende soorten. Van puddingbrood, krentebol, vloer, volkoren, grof volkoren tot meer exotische soorten als middeleeuws molenaarsbrood. Muziek, boeken ? Ga eens kijken bij Amazon.com of Bol.com en nadat je uitgebreid gekeken hebt, besef dan dat dit ‘ maar’ algemene winkels zijn. Er zijn nu talloze gespecialiseerde online winkels waar je naar hartelust kan grasduinen in categorien als Indy, Old Jazz of World Music. En niches daarbinnen – en daar weer binnen. Deze groeiende rijkdom aan keuzes heeft een bijzonder effect op de commerciele wereld, beschreven door Chris Anderson als : de ‘ Long Tail’…

  • Internet Marketing,  Trends en Innovatie

    De verkoper dwars door het computerscherm

    Internet is plat. Platter dan plat.Tenminste, tot voor kort. Laat mij het kort uitleggen : tot voor kort was iets doen op het internet een enorm gevecht in beperking : de techniek van het site-maken stond niet veel toe. Maar dat was niets in vergelijking met de weinige bits die je door een modem heen kon krijgen. Dus onstond er een industrie, die het maximale uit dat koperdraadje probeerde te trekken. De Meesters in de Beperking. Dus waren websites zo plat mogelijk. Stokstijf & doodstil. Pas sinds een jaar of drie is er een kentering te zien : video, audio, bewegende beelden en bewegende sites – het kan door de…