Een paar dagen geleden publiceerde ik een artikel op Marketingfacts over de samenwerking tussen online marketeers en traditionele marketeers. Het is het langste artikel wat ik daar ooit heb geschreven en ik was blij dat de admins mij niet verplichtten om het in te korten. ;-D Het gaat over hoe je online marketeers kan combineren met een traditionele marketing afdeling. Waarschijnlijk is je eerste reactie dat dat wel mee moet vallen. Er zijn wel vaker “vreemde” eenden in de marketing-bijt, die daar toch goed gedijen. Denk aan : marktonderzoek, database-marketing, analyse, communicatie, etc, etc. Maar om verschillende redenen blijkt dit moeilijk te gaan : Positie in de organisatie (online ligt…
-
-
“Always on” – internet verlaat je niet
Zoals ik hiervoor schreef : nog even en het is normaal om “always on” te zijn. Dit betekent dat je altijd toegang hebt tot het internet, waar en wanneer ook. Met geweldige voor- en nadelen – je bent altijd in staat om nuttige informatie te vinden, op de hoogte te zijn, te communiceren, te kopen, te schrijven, te consumeren. Er is, kortom, geen sprake meer van verveling. Van onnuttige tijd.En dat is wel fascinerend : In de Long Tail wordt gesproken over de nog onontdekte aspecten van een economie van overvloed, waar er geen gebrek is aan keuze. De enige uitzondering hierop lijkt mij ledige tijd te zijn ! Die…
-
U heeft interesse in een interim manager
Dan wil ik u graag helpen. mijn naam is Ewout Wolff, 43 jaar met 16 jaar werkervaring op het snijvlak van marketing en new business: 7 jaar als “echte” marketing manager bij gerenommeerde bedrijven als Fortis, AVRO en SNS/Reaal. Verder heb ik ervaring als projectleider en programma manager. Ik ben marketeer van huis uit en ik voel mij prettig in innovatieve omgevingen. Hierdoor word ik regelmatig gevraagd voor internet- en E-business opdrachten. Maar altijd is mijn basis om als “gewone” interim marketing manager een afdeling te leiden, verder te helpen met een ontwikkelfase of met projecten die aandacht vragen. Deze ervaring bied ik u aan om in uw bedrijf in…
-
Mobiel Internet – doorbraak dit jaar
Ik wacht er al een hele tijd op : de doorbraak van het mobiele internet. Natuurlijk ben ik niet de eerste die dit verkondigt : al sinds 1998 wordt de doorbraak om de zoveel jaar verkondigd. Maar iedere keer blijken er teveel barrieres op de weg naar succes te liggen en viel het mobiele internet terug in de vergetelheid. Maar ik geloof sinds een half jaar dat het nu echt gaat komen. En dit is van iemand die niet gemakkelijk meegaat in hypes. Waarom ik dit denk ? Een aantal indicaties : Sinds ongeveer een jaar zijn zowel Google als Yahoo, de twee monsterbedrijven van het internet, zwaar aan het…