Internet Marketing

Mode en de Hollandse onderbuik – een recept voor guerilla

Het doorprikken van mythes en bubbles is een oude Nederlandse sport. Wat pretentie en arrogantie in zich heeft, kortom: alles wat meer is dan je op het eerste oog kan zien, dat krijgt te maken met die Hollandse dooddoener: Doe Maar Gewoon Dan Doe Je Al Gek Genoeg.

Jarenlang heeft dit ervoor gezorgd dat Nederland de risee was op gebied van culinair genieten, mode, kunst en de fijnere geneugten van het leven. De meeste Nederlanders moesten er niets van hebben.

Maar anno 2011 kan je de TV niet aanzetten of er loopt wel een fashion model competitie of kook programma – de tijden zijn flink veranderd. In ieder geval – bij een deel van de bevolking.

Het verschil tussen de oud-Hollandse onderbuik en de tegenwoordige fashionminded bovenbuik geeft prachtige spanning. Voor standup comedians, maar ook voor guerilla-acties. Zoals de onderstaande van het oer-Hollandse merk Zeeman. Online Nederland smult ervan. Via Twitter, Facebook en Google+ werd je de afgelopen dagen overspoeld met deze guerilla-actie: Op de Amsterdamse Fashion Week werd een nieuw merk geintroduceerd: Frank. Pas op het laatst bleek dat Zeeman hier achter zat.

….of zou het toch een erg slimme marketing-actie zijn: een nieuwe high-end neerzetten voor Zeeman, via een zogenaamde guerilla? Je kan in ieder geval de kleren van de show nu online kopen.